Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

zaterdag 2 juni 2012

Rokjesdag

Tja, ook hier staat sinds kort de rokjesbijbel van Mme Zsazsa in de kast. Dochterlief moet er toch aan geloven. En anders staan er gelukkig ook nog rokjes in mijn eigen maat in het boek. Moet dus wel goed komen.

Omdat de lievelingskleur van mijn dochter tegenwoordig oranje is, had ik op de plaatselijke stoffenbeurs onlangs een polkadots stofje gekocht. Ik ging voor het klokkende rokje, maar na de maten van mijn dochter opgemeten te hebben, begon ik toch een beetje te twijfelen. Haar taille kwam namelijk overeen met die van een zes à zeven-jarige (terwijl ze vier jaar is). Uiteindelijk toch de grote maat genomen, maar zonder naadwaarde toe te voegen. Achteraf had ik dat beter wel kunnen doen, want het rokje zit nu net pas. Verder ben ik heel tevreden met het resultaat. En het tornmesje kon deze keer gewoon in mijn naaidoos blijven liggen.

                                         

Dit zijn foto's van vorige week zondag in onze tuin toen het zonnetje nog heerlijk scheen. En natuurlijk moet er dan goed ingesmeerd worden. En dat doet grote zus het liefste zelf. De foto hierboven is dan ook genomen nadat ze het rokje al aan had gehad. Ik had het rokje voor de foto wel even mogen strijken :)

2 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijk rokje én een vrolijk grietje! ik vind dat oranje heel mooi bij haar staan.
    Ze ziet er trouwens niet uit alsof haar taille niet bij haar leeftijd klopt dus dan is het maar goed dat je goed hebt opgemeten voordat je ging knippen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk rokje in een zomers kleurtje...ohhh...als ik dat ook es kon....

    BeantwoordenVerwijderen