Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

woensdag 20 februari 2013

Een glimmend carnaval

Ik weet het, carnaval is alweer voorbij. Toch wilde ik Grote Zus haar prinsessenjurk nog even laten zien. 



Ze mocht helemaal zelf haar outfit kiezen en een beetje onverwacht wilde ze toch een prinses zijn. Ik had gelukkig het grote Disney verkleedboek in de kringloopwinkel voor een paar euro op de kop getikt. Hierin stonden genoeg prinsessenjurken. 


Uiteindelijk heb ik twee patroontjes gecombineerd. Ik heb het bovenstukje van de Minnie Mouse jurk als topje gebruikt. Ik moest het patroon hiervoor wel iets verlengen. Omdat het mij praktisch leek dat Grote Zus zelf haar jurk aan en uit kan trekken heb ik een klittenbandsluiting aan de voorkant gemaakt. De rok is van het Doornroosje kostuum. Verder heb ik voor over de rok een omslagrok gemaakt. Deze heb ik zelf ontworpen door gebruikt te maken van de patroondelen van de rok.


De stofjes komen van de plaatselijke dinsdagmarkt en zijn erg goedkoop (2 euro per meter), maar wel heel erg glimmend en in haar lievelingskleuren (oranje en blauw). Het werken met de goedkope en gladde stoffen viel mij uiteindelijk mee. Alleen het afwerken van de randjes met een rolzoompje was soms iets te veel gevraagd. De stof scheurde af en toe op de rand van de rolzoom. Aan de onderkant van de rok heb ik later daarom zelfgemaakte biaisband vastgezet. Misschien waren de stofjes net iets te goedkoop (ook van kwaliteit). Tips zijn hier overigens altijd welkom.


Grote Zus is heel blij met haar jurk. Ze speelt er ook vaak thuis in. En ook tijdens carnaval op school was ze verkleed als prinses. Heel veel meisjes waren daar overigens verkleed als prinses. Bij de jongens was politieagent heel populair. En nu is de opdracht van Grote Zus dan ook een politiepak. En nu mag ik weer aan de slag. Met liefde trouwens.

1 opmerking: